from : Dyien

kata mak,
kawan tu ibarat lebah,
habis madu sepah dibuang.......
kata abah,
kawan tu umpama bunga ros,
dipandang cantik dipegang
sakit.....
kata atuk,
kawan tu seperti air
terus mengalir.....
kata nenek,
kawan tu bak bulan
dipuja dan disanjung tp nun jauh
di sana....
kate sedare,
kawan tu mcm makanan,
kawan makan kawan!!
kata abang,
kawan tu seperti lembu
mengikut saje ape dikata........
kata kakak,
kawan tu tak ubah macam
durian
bau je busuk tp sedap dimakan....
kata adik,
kawan tu macam biskut
sekejap ade sekejap takde.......
kata aku,

kawan tu tak kisahlah camner..
walaupun dia ibarat
lebah, umpama bunga
ros, seperti air, bak
bulan, seperti
lembu, tak ubah macam
durian
&
macam
biskut!!!
dia tetap kawan...
tau tak sebab ape???
sekali aku dah kawan ngan dia
selamanye dia ttp kawan aku...
itu cara aku berkawan..!!



walaupun kita mempunyai kekasih, tapi
teman tetap paling setia.
walaupun kita punyai harta yg banyak,
teman tetap paling berharga.



OUHH KAWAN ! 
PLEASE SMILE FOR ME .. 
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)


ME : THANKS YA ! :)
ZURA 

No comments: